دلایل سرعت کم ریموت دسکتاپ

سرعت سرور ویندوز ریموت دکستاپ

اگر سرور مجازی ویندوز تهییه کرده اید و هنگام کار با remote desktop مشکل سرعت دارید موارد زیر را که برای اکثر کاربران رایج است بررسی کنید:

پایین پودن کیفیت اتصال اینترنت: اگر کیفیت اتصال اینترنت شما پایین باشد هنگام کار با ریموت دسکتاپ کاهش سرعت مشاهده می کنید و اگر در حال نمایش تصویر یا ویدیو هم باشید این کاهش سرعت بسیار بیشتر می شود چون اطلاعات بیشتری لازم است بین کامپیوتر شما و سرور سریع منتقل شود و چون با تاخیر انجام می شود هنگام کار با سرور دچار مشکل می شوید.

برای چک کردن صحت این مسئله موارد زیر را چک کنید:

  • در کامپیوتر شخصی خود پینگ را بررسی کنید که آیا نوسان دارد یا دارای timeout می باشد یا خیر. برای این کار کلید win+R را وارد کرده و ping 8.8.8.8 -t را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • همچنین ریموت دسکتاپ را باز کنید و مانند تصویر زیر روی قسمت مشخص شده کلیک کنید این آیکون سرعت اتصال شما را به سرور نشان می دهد.

سرعت سرور ویندوز ریموت دکستاپ

مشکل در ارتباط کامپیوتر شما با سرور: گاهی اوقات به دلیل مسافت زیاد و پینگ بالا یا مشکل در شبکه سرور یا اینترنت شما ارتباط شما با سرور به میزان کافی خوب نیست برای بررسی این مسئله آیکونی که در تصویر قبل نمایش داده شده را بررسی کنید.

به حداکثر رسیدن مصرف منابع سرور: اگر میزان مصرف RAM و CPU به حداکثر خود برسد یعنی کار سنگینی با سرور انجام می دهید باعث افت سرعت می شود برای بررسی صحت این موضوع Task Manager را باز کنید و در صد مصرف شده منابع سرور را مشاهده کنید اگر این مقدار از 80-90% بیشتر شده است می تواند باعث افت سرعت شده باشد.

مشکل فنی سرور: اگر هیچ کدام از موارد فوق صحت نداشت ممکن است هرگونه مشکل فنی گذرا یا دائمی که حل آن خارح از دست رس شماست وجود داشته باشد.

اگر شما هم چنین مشکلی با سرور خود دارید و دلیل آن را با توجه به این مطلب پیدا نکردید برای حل آن و بررسی تیکت ثبت کنید.


Send this to a friend

در وبلاگ مشترک شوید و همیشه به روز باشید!
اولین نفر از مطالب ویژه و منتخب وبلاگ آگاه شوید.
به هیچ عنوان اسپم ارسال نمی شود و لینک اختیار لغو کردن عضویت در تمام ایمیل ها موجود است.